VÅRE VERDIER
LEKER
De entusiastiske menneskene i Ability er din kompetente lagspiller som leverer effektive tjenester – med respekt for både mennesker og eiendom.
Vi forenkler menneskers hverdag og ivaretar verdier gjennom digitaliserte og bærekraftige løsninger. Vi lykkes gjennom kompetente og motiverte medarbeidere.
Lagspiller
Vi spiller hverandre gode gjennom samarbeid, støtte og gjensidig tillit. Sammen skaper vi et inkluderende og motiverende arbeidsmiljø der alle får mulighet til å bidra og utvikle seg.
Entusiasme
Vi fremmer initiativ, engasjement og trivsel blant alle medarbeidere, og møter både kolleger og kunder med energi og positiv innstilling. Som en aktiv samarbeidspartner tilbyr vi helhetlige serviceløsninger med entusiasme og driv.
Kompetanse
Vi sikrer kvalitet i alle ledd ved å satse på kontinuerlig utvikling av vår faglige kompetanse – både internt i organisasjonen og i møte med kundene.
Effektiv
Vi jobber målrettet og fremoverlent, med fokus på god logistikk og tydelig kommunikasjon. Gjennom bruk av effektive metoder og moderne utstyr sikrer vi høy kvalitet og smidige leveranser.
Respekt
Vi møter alle med omtanke, åpenhet og forståelse. Respekt preger hvordan vi samhandler med kolleger, kunder og samarbeidspartnere – vi lytter, anerkjenner ulikheter og behandler alle med likeverd.
“I Ability står menneskelige ressurser, kultur og utvikling sentralt i vårt arbeid med å bygge en sterk og bærekraftig organisasjon. Vi utarbeider tydelige strategier og mål for fremtiden, og sikrer at våre ansatte involveres og engasjeres i prosessene.”
Silje Gaugstad, HR Direktør

Holdt Grieghallen ren i 17 år – med mennesker, maskiner og tilpasningsevne
Når sceneteppet går opp i Grieghallen i Bergen, skal alt være perfekt. Publikum skal møtes av et skinnende rent lokale, serveringen skal flyte sømløst, og ingen spor skal være igjen fra dagens tidligere konferanse eller middag. Midt i dette komplekse maskineriet står Ability – og sørger for rene flater, raske omstillinger og ro i rekkene.

37 år med stolthet og kvalitet på Radisson: Møt vår husøkonom i Tromsø
I nesten fire tiår har May Britt Paulsen vært en drivkraft i housekeeping-teamet på Radisson i Tromsø. Som husøkonom er hun ikke bare et bindeledd mellom ansatte, ledelse og gjester – hun er et forbilde for hvordan trivsel og kvalitet skapes gjennom åpenhet og lederskap. Bli bedre kjent med en av våre mest erfarne og inspirerende medarbeidere i Ability.

Derfor er fornøyde kunder nøkkelen – innsikt fra kundeundersøkelsen 2025
I juni 2025 gjennomførte Ability en omfattende kundeundersøkelse blant våre bedrifts- og borettslagskunder over hele landet. Formålet var tydelig: Vi ønsket ærlige tilbakemeldinger på hvordan vi leverer – og hvor vi kan bli bedre. Tilbakemeldingene vi nå har fått, gir et viktig kompass for videre forbedringer.