Langsiktig samarbeid med høye krav

Samarbeidet mellom Ability og Grieghallen startet i 2008, og har utviklet seg til å bli en av de mest komplekse og innholdsrike avtalene vi har. Hver dag sørger våre tre faste renholdere – sammen med 20-25 tilkallingsvikarer under store arrangement – for å holde Grieghallens 25 000 kvadratmeter rene, klare og klargjorte.

Oppgavene inkluderer alt fra daglig renhold og spesialoppdrag til full opprigg og nedrigg i forbindelse med kurs, konferanser, konserter, messer og fester.

- Vi er avhengige av at våre leverandører forstår tempoet og kompleksiteten vår. Med Ability har vi en åpen og løpende dialog som fungerer svært godt.
Zoran Sivcevic, Arrangementskoordinator i Grieghallen

Bilde: Sylwia Bornecka (Avdelingsleder i Ability), Zoran Sivcevic (Arrangementskoordinator i Grieghallen) og Magdalena Panek (Teamleder i Ability).

Skreddersydd tjenesteleveranse

Grieghallen huser mange forskjellige arrangementer og ofte med mange forskjellige aktører involvert samtidig: musikere, catering, lys- og lydteknikere, artister og konferansierer. Det stiller ekstremt høye krav til både koordinering og fleksibilitet.

Ability har en dedikert Avdelingsleder, Sylwia Bornecka, som har det overordnede ansvaret for kontrakten med Grieghallen. Teamleder Magdalena Panek er fast tilknyttet stedet og kjenner både bygget og behovene til fingerspissene.

Bilde: Rigging på gang i en av Grieghallens mange saler.

Teamleder Magdalena Panek velger forhåndsdefinert renholdprogram for roboten.

I tillegg er en rengjøringsrobot en naturlig del av teamet – og bidrar med effektiv og presis vask av store flater som inngangspartiet, scenen, Peer Gynt-salen og parkeringsområdet. Sistnevnte brukes i dag også som fleksible arrangementsarealer til fester og messer, og stiller høye krav til både tempo og kvalitet. Her spiller samspillet mellom mennesker og teknologi en avgjørende rolle – hvor robot og renholdere utfyller hverandre perfekt for å levere på tid og standard, uansett hvilket rom som tas i bruk.

Bilde: Teamleder Magdalena Panek velger forhåndsdefinert renholdprogram for roboten.

- Roboten er en viktig støttespiller som gjør arbeidsdagen lettere for teamet vårt.  Den hjelper til å opprettholde høye standarder for renhold på store flater, samtidig som den frigjør tid for våre ansatte som kan fokusere på mer komplekse oppgaver og kvalitetssikring.
Sylwia Bornecka, Avdelingsleder i Ability og ansvarlig for kontrakten

- Timing er kritisk. Ofte skal det ryddes og vaskes i løpet av en korttid mellom en konferanse og en konsert. Da gjelder det å kjenne kjøreplanen, og ha full kontroll på logistikk og bemanning.
Magdalena Panek, Teamleder

Fleksibilitet – også på natten

Det er ikke uvanlig at vårt team jobber midt på natten for å klargjøre lokalene til neste dags aktiviteter. Alt dokumenteres i månedlige kvalitetsrapporter og koordineres gjennom faste planleggingsmøter med Grieghallen.

Bilde: Sylwia Bornecka (Avdelingsleder i Ability). Irena Krawiec, Monika Bielska og Magdalena Panek (Teamleder i Ability) sammen med roboten.

Hvorfor Grieghallen valgte Ability

  • Spesialkompetanse innen renhold ved komplekse arrangementer
  • Evne til å levere sømløst sammen med andre leverandører
  • Lang erfaring og høy kontinuitet i teamet
  • Effektiv bruk av teknologi og robotrenhold
  • En driftsmodell som tilpasser seg raskt til endringer og behov

Bilde: Rigger Amir Asadollahzadeh og renholder Adam Celejowski på jobb i Grieghallen.

En rigger og en renholder i jobb på Grieghallen
Driftsleder Sylwia Bornecka og teamleder Magdalena Panek i Grieghallen i Bergen.

Fakta om Grieghallen

🏛️ Totalareal: Over 25000 m²

🎼 Griegsalen er Norges største konsertsal med 1640 seter

🎤 Peer Gynt-salen har kapasitet på 800 sittende og 1500 stående publikum

🍽️ Bespisning: Opptil 1500 personer ved banketter og middager

🎭 Arrangementer: Over 400 årlig, alt fra konserter og konferanser til messer og fester

🅿️ Fleksible arealer: Parkeringsetasjene benyttes også til større messer og selskap – stiller ekstra krav til omrigg og renhold

Bilde: Sylwia Bornecka (Avdelingsleder i Ability) og Magdalena Panek (Teamleder i Ability).

Klar for samarbeid?

Trenger du profesjonelt og skreddersydd renhold som passer dere?

📞 Ring oss på 41 78 10 00
📧 Eller send en e-post til [email protected]

Bilde: Renholderne fjerner boss og løs smuss før roboten overtar.